הרב גרוסמן על ביקור לפיד: "לא נותן גושפנקה פוליטית"

    אנשים בשעת צרה פונים אליי, זה בבעיה עם הצבא, אחר הסתבך עם הבנק, מאיפה יש לי את הכוח לפנות לנציגי הציבור הרלוונטיים ולבקש מהם עזרה?
    ישראל פריי 7 Comment on הרב גרוסמן על ביקור לפיד: "לא נותן גושפנקה פוליטית"

    ביקורו המתוקשר של יו"ר 'יש עתיד' בפרויקט חלוקת המזון של מוסדות הרב, גרר ביקורת של גורמים חרדים אנונימיים, אליהם מתייחס הרב ב'מהדורה המרכזית' • "אני לא איש פוליטי, ולא אתמודד על משרת הרב הראשי: רואה בזה קידוש שם שמים"

    אנשים בשעת צרה פונים אליי, זה בבעיה עם הצבא, אחר הסתבך עם הבנק, מאיפה יש לי את הכוח לפנות לנציגי הציבור הרלוונטיים ולבקש מהם עזרה?
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמדי שנה, מקיימים מוסדותיו של הרב גרוסמן ממגדל העמק מבצע חלוקת סלי מזון רחב היקף לקראת חג הפסח. להאנגר גדול נאספים עשרות אלפי מוצרים, שנארזים בתוך קרטונים העושים את דרכם במבצע לוגיסטי מורכב לבתי נזקקים בכל רחבי הארץ.

    על עבודת האריזה והמשלוח, אמונים עשרות מתנדבים, אליהם מצטרפים ידוענים רבים, ביניהם שחקנים, זמרים וגם, פוליטיקאים, שבאים לקחת חלק בפרויקט, עובדה ההופכת אותו למפורסם ומסוקר בקנה מידה ארצי. אלא שביקורו המתוקשר במקום של יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שהגיע היום עם פעילי מפלגתו מלווה בכלי תקשורת וצלמים, העלה ביקורת בקרב גורמים חרדיים – אנונימיים, יש לומר – שתינו על הלגיטימציה שהלה מקבל.

    בשיחה עם אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית', דחה הרב יצחק דוד גרוסמן את הטענות ואמר: "אני לא איש פוליטי, אין לי מפלגה, וכפי הידוע לך, לא אתמודד אף פעם על משרת הרב הראשי לישראל. אני רואה בזה קידוש שם שמיים ואחדות של עם ישראל. מי שרוצה לנצל את זה לצרכיו – שינצל. הזמנו את כל 120 הח"כים, הזמנו מנהלי בתי ספר, עובדי בנקים, כולם הוזמנו. מי שרוצה לבא, הגיע. היו כאן אנשים מכל גווני הקשת".

    לדברי המלעיזים, ענה הרב: "אנשים בשעת צרה פונים אליי, זה בבעיה עם הצבא, אחר הסתבך עם הבנק, מאיפה יש לי את הכוח לפנות לנציגי הציבור הרלוונטיים ולבקש מהם עזרה? – אני נותן להם כבוד, נמצא אתם בקשר, פונה אליהם ואז הם אומרים: אתה כיבדת אותי, אני אכבד את בקשתך".

    מלבד זאת, הרב רואה בביקורים המתוקשרים אקט של קידוש ה'. "רואים יהודי עם זקן ופיאות, מגיע לפיד ומכבד אותו, פתאום רואים שזה לא כמו שהסיתו אותם נגד חרדים, אני מדבר מניסיון, כמה בעלי תשובה יש, כמה נפשות זה עושה, איך זה מגיע ליהודים שמכניסים את הילדים שלהם למוסדות, החיובי שבדבר הוא הרבה יותר מהשלילי".

    במהלך הביקור, אמר לפיד: "יבורך הרב גרוסמן על המפעל הנהדר הזה. אני רואה כאן את כל היהודים הטובים האלו שלא שואלים את עצמם איזה שבט הם, או איזה קבוצה הם או איזה מפלגה הם אלא רק מה עם ישראל צריך לפני החג ובאים ומחבקים ואורזים ועושים מצווה גדולה שכולנו שמחים לעשות אותה ביחד".

    הוא הוסיף, "המדינה הזאת כבר עסוקה שבועות ארוכים כל הזמן בשנאה, ואנחנו צריכים להיות עסוקים באהבה. אנחנו צריכים להיות עסוקים במה שאנחנו באמת ובמה שמדינת ישראל באמת – שזה נתינה ועוצמה ואהבה, אהבת חינם ולדעת שכולנו פה ביחד ערבים זה לזה באמת. בשביל זה באתי לכאן ולכן אנחנו נמצאים פה ביחד".



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      אוהבים את יאיר אוהבים את יאיר

      1. למי שאמר אוהבים את יאיר בוז לך בן אדם שעשה ועושה רק צרות ליהודים בן אדם שגדל אם אבא פושע שאמר שהוא לא יגיד אחריו קדיש מה פתאם הוא מתחנף כדי לך לחזר בתשובה י שכתב את התגובה השניה

    2. 5

      הרב גרוסמן היית צריך לחלץ ממנו משפט אחד! כן, אחד קצר! על מעלת בני הישיבות. זה היה קידוש ה' באמת. אך מה שקרה לצערי זה נתינת במה לאותו רשע מרושע שעל כגון אלו אמר דוד "משנאיך ה-אשנא". אך הטעות היא לא שלך אלא של העוזר שלך (עוזר לעצמו) בנצי נ. מחדרה שרוצה להחניף לראש העיר שלו מסיעת "יש עתיד".

      1. קוראים לעוזר בנימין.